Type project

Print design, visuele identiteit

Opdrachtgever

Mankato State University

Tools

Illustrator, Photoshop

Yawn Foods

The early bird gets the worm

"The challenge"

Het creëren van een voedsel merk met huisstijl, verpakking en een aantal andere visuele uitingen. Voor deze uitdaging heb ik gekozen om een merk te creeren dat ontbijt producten maakt, dit idee is ontstaan na het tekort aan goede ontbijtproducten tijdens mijn minor in Amerika. Het product waar ik mij op richt tijdens deze opdracht is rijstwafels.

"The solution"

Het merk Yawn richt zich voornamelijk op jong volwassenen die weinig tijd hebben voor ontbijt maar wel graag gezond zouden willen ontbijten. Ook speelt Yawn in op mensen die graag een biologisch en geheel natuurlijk ontbijt willen. Het idee achter de grote tekst op de verpakking is dat je de ingrediënten in één oogopslag kunt zien. De illustraties ondersteunen dit idee door te laten zien wat de ingrediënten zijn, op de achterkant zijn meer illustraties te vinden die het verhaal van de ingredienten ondersteunen. Het idee hierachter is dat de doelgroep het interessant vind om te weten waar de ingrediënten vandaan komen.

Het idee achter het gebruik van alleen typografie en illustraties is het idee dat er geen nonsense is, niet in het design en niet in het product. Vandaar de eenvoud op de voorkant van de verpakking. Voor de karton achtergrond is gekozen omdat het een wat meer natuurlijke look aan het product meegeeft. Het font geeft ook een soort van handgemaakt idee, dit is ook iets wat goed bij het merk past.

Bekijk ook eens deze projecten:

© 2019 Jeffrey Bosman